dinsdag 8 maart 2016

eens

eens raapten wij schelpen
mijn zusje en ik -
de zee blijft ruisen

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een hele gevoelige haiku.
Het is vind ik veel moelijker om een haiku over gevoelens te schrijven.
Vooral als het persoonlijk is.
maar je hebt het goed gedaan.

Arnold Vermeeren zei

Inderdaad heel mooi hoe je hier gevoelens in haiku hebt gevangen zonder het over gevoelens te hebben. Een blijvende verbondenheid... mooi

Ria zei

bedankt voor jullie reacties!

David van den Berg zei

Interessant hoe schelpen/herinnering aan dierbaren, het ruisen van de zee vaak soortgelijke (diepe) emoties en associaties opwekken ....

Ik kwam deze twee tegen die een soortgelijk moment/gevoel beschrijven als ik kreeg na het lezen van jouw prachtige haiku


slechts ik en de zee
de herinnering aan jou –
ze overvalt me


ik hoor nog de zee
in de meegenomen schelp –
zo ver weg van huis

Ria zei

mooie haiku´s, dank je wel!