donderdag 11 november 2010

storm

storm
hoe vasthoudend
het laatste blad

3 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Dag Ria,
wat een mooi seizoen voor haiku's is dit toch he? Die bladeren.. hun loslaten, hun vasthouden.
Een alternatief waar ik aan dacht om de drie regels iets meer te verbinden... storm/de vasthoudendheid/van het laatste blad
Maar ja, ik gebruik in het algemeen meer woorden dan jij momenteel doet.
Groetjes, Arnold

Ria zei

Aan jouw versie heb ik eerst ook gedacht, Arnold! Maar korter vind ik beter en bovendien kan het vasthoudende(in de betekenis van hardnekkig, volhardend) nu ook op de storm zelf slaan.
groetjes, Ria

Arnold Vermeeren zei

Zo had ik het nog niet gelezen... da's waar. Leuk zo'n alternatieve lezing. Deze haiku inspireerde mij trouwens tot de korte haiku 'herfstbladeren' op mijn blog waar jij op reageerde. Dank dus. Groetjes, Arnold