maandag 10 mei 2010

tram

ik wacht op de tram
en kijk naar de duiven...
de tram rijdt voorbij

2 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Leuk om te lezen hoe gefascineerd je naar die beesten kunt kijken. Doet me een beetje denken aan die haiku/haibun van mij waarin ik op het perron iemand aan het natekenen was en pas op het laatste moment in de trein sprong, mijn tas op het perron achterlatend.

Misschien heb je bewust twee keer 'en' gebruikt. Ik zou die denk ik weggelaten hebben en het kijken naar de duiven wat langer en intenser geprobeerd hebben te maken door drie puntjes achter de duiven te zetten en de tweede 'en' weg te laten...

Groetjes,
Arnold

Ria zei

Bedankt voor je suggestie! Misschien volg ik die wel op. De drie puntjes maken het kijken inderdaad intenser. Maar het tweede "en" gebruikte ik bewust, om aan te tonen, hoe plotseling die tram ineens voorbij ging; de haiku kwam a.h.w. als 1 regel bij me op, terwijl ik daar stond te kijken naar een stukje natuur midden in de stad.
Ik hink dus nog even op twee versies, Arnold!
groetjes, Ria