woensdag 6 januari 2010

zonlicht

herinneringen
verblindend als zonlicht
op sneeuw

2 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Dag Ria,
Heb ik het mis of ben je tegenwoordig helemaal bezig met haiku, waarbij je een beeld plaatst bij een ervaring in je binnenste. Dat de haiku's dus beginnen met je innerlijk en dat daarna het beeld komt? Het levert wel mooie haiku's op. Groetjes,
Arnold

Ria zei

Interessante reactie, Arnold!
Zonder al die sneeuw om me heen had ik dit niet geschreven, dus het beeld kwam eerst. Meer zo eigenlijk:

verblindend
zonlicht op sneeuw -
herinneringen

Maar hier is de eerste regel eigenlijk wel erg voor de hand liggend, dus overbodig, denk ik. Vandaar mijn nadruk op de vergelijking, hoewel me dat nu pas bewust wordt, dankzij jouw opmerking. En misschien is bovenstaande versie toch wel beter, daar ben ik nog niet uit...
groetjes, Ria