zondag 23 augustus 2015

augustuszon

augustuszon
regenboogkleuren
in een spinnenweb

3 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Herkenbaar die kleuren in een spinnenweb. Mooi ook die gevoelsmatige tegenstelling van een val om anderen in te laten lopen, tegenover iets moois! Maar ook een mooie overeenkomst: de pracht van een web, benadrukt door regenboogkleuren. Of het web dat de kleuren gevangen heeft. Je kunt er veel kanten mee op. Het belang van de augustuszon vat ik nog niet helemaal, wat is er speciaal aan de augustuszon? Waarom wordt die genoemd? Misschien kan die wel helemaal weg?

Ria zei

Bedankt voor je reactie Arnold! Met augustuszon bedoel ik eigenlijk dat de zomer al op zijn eind loopt, dit in combinatie met spinnenwebben, die je nu alweer ziet verschijnen. Maar in andere maanden is het zonnespectrum natuurlijk ook in webben te zien. Waarom dus augustus erbij gehaald, denk ik nu.... Omdat regenboogkleuren ook verwijzen naar regen, dus alweer: de zomer is bijna voorbij? Zonder augustuszon zou het een mooie éénregel haiku zijn; goeie tip dus van jou! Maar ik laat het nog even bezinken. (heb ik alle tijd voor: mijn voet moet wéér 4 weken in het gips; daarna orthopedische schoenen)

Ria zei

Wat zie jij veel in de laatste 2 regels, Arnold, veel meer dan ikzelf! Mooie reactie! Ik zag alleen maar de naderende herfst, al zichtbaar in augustus... Vandaar dat de eerste regel toch (na enig nadenken), niet gemist kan worden.