zondag 3 november 2013

herfst

herfst
lopen is ritselen
geworden

5 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Prachtig verwoord, Ria! Heb je ook nog overwogen om 'herfst'te gebruiken in plaats van november? Ik weet niet of dat beter zou zijn hoor? Ik vroeg het mezelf ook af. Groetjes, Arnold

Ria zei

Bedankt voor je reactie Arnold! Herfst is een ruimer begrip, maar ik weet niet of het beter zou zijn. De grote massa bladeren valt meestal pas in november en bij herfst denk ik ook nog aan september. Maar misschien toch meer suggestie bij "herfst"? Ik twijfel nog..
groetjes, Ria

Ria zei

Ha Arnold, herfst vind ik toch beter! "Geworden" geeft al aan dat de blaadjes in de loop van de herfst zijn gevallen (wording).
De eerste regel was eerst "november".

Arnold Vermeeren zei

Voor mij was de ruimere betekenis van herfst, en vooral de grotere associatieve mogelijkheden de reden om het in overweging te nemen. Ik twijfelde omdat het misschien wat afgezaagd is om de herfst gewoon te benoemen. Nu ik er zo over denk, misschien is het niet eens nodig en kan er iets nog suggestievers (ander beeld) in als eerste regel. Ach, wat zeur ik, hij is prachtig.

Ria zei

hoi Arnold,
Wat klank betreft past "herfst" ook beter bij "ritselen" dan "november". Dus helemaal prima, jouw suggestie!