woensdag 23 februari 2011

e-mails

na zoveel e-mails
herken ik je handschrift
niet meer

4 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Dag Ria, mooi in elkaar gezet, met dat 'niet meer' op de laatste regel, waardoor de betekenis in de 3e regel ineens omkeert.
Groetjes, Arnold

Ria zei

Hoi, begrijp niet zo goed wat je bedoelt met omkering!
groetjes, Ria

Arnold Vermeeren zei

Wat ik bedoel is dat er zonder de 3e regel het tegenovergestelde staat. Zonder 3e regel: 'na zoveel emails herken ik je handschrift'. Je zou er het woordje 'nog' achter of tussen kunnen denken, maar nee: de 3e regel vertelt ineens dat je het handschrift juist niet meer herkent. Groetjes, Arnold

Ria zei

Hoi, wat bijzonder! Heb ik totaal niet aan gedacht toen ik hem schreef. 'Na zoveel e-mails herken ik je handschrift nog', dat is inderdaad een heel andere haiku. Ik maakte deze na het lezen van kerstkaarten - vroeger herkende ik veel handschriften, maar sinds ik e-mail, niet meer. Een beetje nostalgische haiku dus; met 'nog' op de laatste regel zou hij eerder romantisch zijn... O wat is taal toch leuk!!
Bedankt voor je reactie Arnold.