zaterdag 21 augustus 2010

dat ene

dat ene boomblad
waar zonlicht doorheen valt -
op weg

6 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Terwijl je huiswaarts keert, toch nog een lichtpuntje, zo komt het op me over. Mooi dat je daar ook nog oog voor hebt. Groetjes, Arnold

Ria zei

hoi, het is eigenlijk andersom bedoeld: het 'thuiskom-gevoel'is zo mooi en zeldzaam als dat ene, net verlichte blad aan een boom in de schaduw. Ik zag het onderweg en het gaf een geluksgevoel. Maar ik denk dat ik de laatste regel helemaal moet veranderen..
groetjes!

Ria zei

De derde regel was eerst: op weg naar huis.

Arnold Vermeeren zei

Dag Ria,
de combinatie met thuiskomen vond ik toch sterker dan met het benoemen van de 'kleur van geluk'.
Ik vroeg me af of dat wat je oorspronkelijk bedoelde niet sterker zou overkomen als je juist begint met 'thuiskomen', of 'weer naar huis' of 'huiswaarts' in plaats van er mee af te sluiten.
Dat vereist nog wel wat gesleutel aan de volgende twee regels dan...
Groetjes,
Arnold

Ria zei

Daar zal ik nog over nadenken Arnold! Oorspronkelijk bedoelde ik 'op weg naar mezelf' en dat realiseerde ik me pas nadat (of op het moment dat)ik het verlichte blaadje zag; ik was toen op weg naar de zee. Maar teveel symboliek wordt in een kort gedicht als de haiku dikwijls onbegrijpelijk, dat begin ik nu ook wel te beseffen..
Dank voor het meedenken!
groetjes, Ria

Ria zei

De tweede keer was de laatste regel: de kleur van geluk.