vrijdag 9 april 2010

haagbeuk

de haagbeuk loopt uit -
nog wat dorre blaadjes
in foetusvorm

3 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Echt een haiku van precies deze tijd. Zo'n 2 weken geleden liep ik met mijn zoon langs zo'n haagbeuk en zei hij: "nou die is wel dood, geloof ik". "Nee hoor" zei ik, "let maar op". Vandaag liep ik er langs, nauwelijks nog dorre blaadjes, maar barstensvol kleine jonge blaadjes. 'Dorre blaadjes in foetusvorm', mooi gezegd :-)
Groetjes, Arnold

Marleen zei

hoi Ria,

eigenlijk is het best erg tegenstrijdig, de dorre blaadjes zijn immers van vorige herfst en zijn dood. Ik begrijp de vergelijking maar ergens vind ik het ook wel ver gaan, maar dat is persoonlijk. Natuurlijk is het een waarneming en van daaruit jouw gedachte die op dat moment naar boven komt.

groetjes, Marleen ;)

Ria zei

Dank voor jullie reactie! Ja die dorre blaadjes (in opgerolde vorm) hebben de hele winter de haag beschermd tegen de kou en, mede daardoor, komen er nu nieuwe blaadjes. Ik zag ineens zo duidelijk voor me hoe dicht leven en dood bij elkaar staan. En hoe afhankelijk ze van elkaar zijn!
groetjes, Ria